Älvsjö-mäss-jävel-stämman.....

Fruktansvärt ointressant, är en bra sammanfattning på årets stämma. Tusentals självgoda, hemstickade sjuksköterskor i fotriktiga skor,  som ägnar sig åt ryggdunkning och "kvinnokraft". Inte en jävel som reflekterar över att det i varenda hörn av mässan står folk som säljer godis eller strumpor med motiv på. Och "Foppadojjan". Hur ska ni bli tagna på allvar då? Det liknar mer Årjängsmârten än en vetenskaplig kongress. Det är ta mig fan totalt jävla mörker.

Och hur är det med folk som måste prata hela tiden? Alltså gaffla oavbrutet?
Jag har en teori där. Jag tror att de har ett konstant övertryck i huvudet. En massa luft som måste ut. Därför fungerar munnen som en ventil.
Jag har suttit framför en sån i dag. Hela vägen från Karlstad till Stockholm. På tåg. Så det är ju inte bara att försvinna heller. Och ännu roligare blir det när de är från nordvärmland......

Kommentarer
Postat av: New Season

Tips: Ta med dig din mp3-spelare vid nästa tågresa.

2007-04-28 @ 11:15:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback