NRK

Alltså, vad är det med norska televisionen? De gör ju program som jag fastnar i hela tiden. Och det handlar inte om nåt särskilt. En eskimå här, en hjulångare där. Nåt tralligt reseprogram från Afghanistan. Där sitter jag klistrad. Jag fatter't inte? Är det språket? Känns det opretentiöst? Glittret i blicken? Det glada tilltalet? Det känns lite som om vilken utrikesreporter som helst i Norge kan stå mitt i en krigszon och ändå - "Ja, hei da. Da aer vi her mitti det gode Darfur, daer tusentals mensker dör daglidags". Allt är så jävla roligt på norska. Jag blir inte klok på't.

Tack Gud för SAS Eurobonus-poäng.

Och så en klassiker: Rallygänget med "I won't let Susanne go down on me"

Hej.

Kommentarer
Postat av: Stubbet

Tror du tycker norrmän är mysiga (koslige) och du gillar ju mysigt! Är inte Let´s dance-Tone på vädret din våta dröm ändå?

Postat av: Skägget

Nä du. Norrmän är lite för fryntliga för mig... Jag är lite mer Bergmanesk.. :)

2007-08-04 @ 10:13:55
URL: http://skaegget.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback