Sly Fox...

Jaha. Då är det officiellt då. Hösten har påbörjat resan hit nu. Den är nånstans över Grönland, där den mellanlandade för ett par cocktails och några pommes pinnes. Kanske nån oliv. Bläddrar lite förstrött i "Seasons Monthly", bra vintips det här numret. Men snart så kommer den hit med surt kräftspad, ruttna kantareller och ett djupsinne utan dess like. Lika bra att ni stålsätter er. Nu, när grill-bearnaisen fortfarande är lite ljummen och det "där gooda, röda bag-in-box-gallan" ännu är i ett kärt ,om än lite suddigt, minne.
Mössa på.

Har, ryktesvägen (läs:Maja), hört att det inte var så populärt att skoja om folks kusiner. Jag tyckte det var hemskt roligt jag. Lite självdistans får man ändå ha. Och kanske läsa mellan raderna. Det är nog inte så många(!?) här som tror att jag är en sån sur-gubbe som jag verkar vara.
(Fast det är jag ju....)

För övrigt så måste man bara älska Au Revoir Simone's "Sad Song", Elin SIgvardsson, Sorten Muld och hon som leder "Söderläge" på SVT2. När jag ser henne på tv så vill man ju bara krypa ner i komposten och sätta i gång och mulla lite.... Hon är tydligen singel, eller var. Sånt vet man inte om man inte läser Se o Hör. Och det gör ju inte jag. Vad jag däremot gjorde i natt, som går emot mina vanliga rutiner, var att lösa korsord med några kollegor. Det visade sig att jag är förvånansvärt allmänbildad. Fast det visste ni ju.

Nu, kaffe, Åsa Larsson och Ben & Jerry's "Cookie Dough".

Kommentarer
Postat av: maja

puss

2007-08-17 @ 13:31:14
Postat av: T

haha, hon är söderläge minnsan :)
Min mamma är lite små kär i henne hon med ;)
Och inte är väl du en sur gubbe? och allmänbildad? ja det vet väl alla...
krams krams

2007-08-19 @ 11:10:31
Postat av: annakin

Om kompostbegäret skulle bli dig övermäktigt så kan du använda min. Den behöver grävas lite :)

2007-08-19 @ 22:48:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback