Sommarbyxa

Okej. Alla andra jag känner har gjort det, nu gör jag det. Lämnar ett omdöme om Way Out West.
Regn. Det regnade. Vad vore en festival utan regn? Förmodligen bra mkt bättre. Därmed inte sagt att det var dåligt i Göteborg. Men utan regnet så...

Kanye West var så jävla bra. I allt utom en akt. "Young Folks" med Peter, Bjorn & John. Den körde de helt orepad. Inte showbusiness.

Erykah Badu körde en hel del reiki-healing från scen. Mysko. Även om jag mest stod i en uttagsautomat-kö just då.

Teddybears ÄR bra. Men det känns lite som om de behöver hitta en ny inriktning. Eller bara släppa en ny skiva. Kleerup på trummor är kul att se på storbildsskärm. Mapei har förbrukat sitt varumärke om exakt 18 minuter. Jocke-Apa spottar öl på allt, som vanligt. Arve har blivit trött och spelar bara skivor, eller nåt.

Timo hörde jag iaf. Han är bra.

En anings felplanerat festivalområde. Scenerna störde varann. Kanske inte helt bra att ha en automatkö på 50m mitt i det som är utgång. Sen känns det inte bra att ha en entré mitt i en uppförsbacke. Fast det fanns ridande polis. Det finns inget coolare än det. Jo, Wolverine, men han är inte på riktigt.

Och ja, det är sant. Jag voltade baklänges in på Pusterviksbaren. Helt planerat... Ulrika Knape hade nog inte varit stolt, men jag har legat efter med min simhoppsträning lite.

Maja och jag dansade på Locatelli. Så illa att vi gjorde narr av DJ:en. Fast så går det när man dricker ren rom ur dricksglas. HrHall hoppade ur redan i kön. Han var trött. Skulle med tåget 08.42 på söndag morgon. Inte rutin. Petter åkte hem på lör em. Synd. Det kunde ha blivit nåt. Med tanke på försmaken på fredag. Dannebrogen.

Bengtsson regerade med italiensk öl. Vad är det med öl egentligen? Man rapar ju bara hela tiden. Hade velat se mer av Stefans sommarbyxa, men det blev det ju inget med.
Jag är glad att vi slapp Langos-vagnen iaf.

På hemvägen stannade vi i Ljungskile. Då sov jag i baksätet. Jessica skulle hälsa på sin knivhuggne kusin, med sin knivhuggna hund. Då kändes bilen som ett bra alternativ. "Men han har lugnat sig betydligt". Ja, i jämförelse med ljusets hastighet, ter sig nog 500 km/h ganska sakta också.

Arvikafesten då, tänker ni nu. Jo, den kom och gick. Som vanligt bara de trognaste funkisarna. Jocke, Petter och jag hade dansgolvet hela kvällen. Men den enda som fick upp folk var Jocke. När han spelade E-Type. Vem eller vad det säger mest om är upp till Er att avgöra. Roligt att städa dagen efter. Här har alltså ett stort gäng säk-funkisar från Arvikafestivalen haft fest, och det ser värre ut än en fredag på vilket Folkets Hus som helst. Dålig karma.
Men tack Hanne för alltihopa! Utan dig så vore det ingen Gbg-fest varje år.

Hur som helst. Nu är årets festivalsommar nästan över. Nästa helg är det Malmö-festivalen, men då föredrar jag nog att jobba i stället  :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback