Ja jag vill leva, jag vill dö......

Är det nån av alla er (haha) som läser det här, som sett "Förfest hos Gabriel"? Det är ett körprogram på SVT. Bara kristna eller kristet anknutna låtar. Folk som ler, ler, ler i oändlighet (en evighet) mot dig i tv-soffan. Jag får lite dåliga vibbar av det där. SVT håller på att "pingstifiera" Sverige.
Dessutom visas det i repris. Bara en sån sak, att man visar en förfest i repris. Livets Ord har säkert mycket inflytande på televisionen. Och han Gabriel då. Alltid i lite för blanka kostymer med stimorol-leende. Visst känns han lite väl incestig? Avslutar alltid med ett "God bless!" Samtidigt som han står och gungar (juckar) lite skönt "till den där fiina gospel-låten". Han dricker varken alkohol eller kaffe. Vilken fin kille...

I dag är det Sveriges Nationaldag. Ut och fira med er. Det ska jag göra.
Vi behöver ha lite norsk yra i det här landet också. Jag ska bli yr iaf, av champagne....

Härzöga-Arvika, 17.00 Ilanda IP. Vad tror vi? 2-1?

Kommentarer
Postat av: C

om du vet att han ALLTID avslutar med ett "god bless" så måste det betyda att DU alltid tittar på detta program...?!

2007-07-17 @ 18:42:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback