Umma Gumma

Mobiltelefonförbud. Vad är det bra för? Om det inte är känslig apparatur i närheten förstås.
Jag har i många år varit en av förespråkarna av förbud mot mobiltelefoner på tåg och bussar und weiter. Men nu börjar jag svänga av lite grann.
För varför är det förbjudet att prata i mobilen i vissa tågvagnar? Är det för att man stör mer? Stör mer än vad i så fall? Jämför med volymen på två vänner som sitter bredvid varandra. Men det finns det inga tåg som är fria från? Samtal förbjudet liksom.
Det som irriterar oss mest, med mobilen, är nog det faktum att vi andra inte kan höra motparten. Det är vår egen nyfikenhet som förbjuder mobilsamtal. Inget annat. Där sitter han/hon och skrattar högt, utan att vi andra får höra det roliga.

En av fördelarna (nackdelarna) med att vara ledig en dag mitt i veckan, är att man kan se på värdelös eftermiddags-tv.
Det finns en serie som heter "Vip" med Pamela Anderson. Hon spelar livvakt. I dagens avsnitt var det en norsk delegat som behövde beskydd. Mot vad, undrar ni nu? Jo, mot svenskarna! Under pågående förhandlingar om fiskegränserna. Men tjenare. Sverige lönnmördar norska delegater för lite torsk.
Ta mig fan den sämsta manusidén på den här sidan nyår.

Kommentarer
Postat av: Magnus

Jag tror det var så att mobiltelefonerna blev förbjudna då folk tyckte att ringsignalerna blev jobbiga och att mycket folk som satt rastlösa skulle spela sina ringsignaler högt och ljudligt. Bara du som är nyfiken på vad andra pratar om Magnus.

2007-06-20 @ 10:56:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback