Vergelegen

Alltså, allvarligt. Vem uppfann buskisen? Vem, i modern tid, tycker att det är så roligt? Hur många här skulle vilja ha Stefan eller Krister som sin bästa kompis?
Jag fattar det inte. Trilla på rumpan och göra salivstinna grimaser. Har vi inte tagit oss längre än så? Helt utan finess. Det kräver inte ett uns av tankeverksamhet hos betraktaren. Det tar oss i en enda riktning - bakåt. I dubbel bemärkelse. Nä, mer "Little Britain" till folket. Och "Hipp Hipp".
Om jag ska sträcka mig, så kan jag villigt erkänna att "Fawlty Towers" är nåt av det roligaste som gjorts. Men det är å andra sidan inte ens säkert buskis. Mer brittisk parodi/satir.

Iaf. Nu är det semester. Och enbart att uttala den meningen, kommer förmodligen att rendera 4 veckors ihärdigt regnande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback