Torsdag fast fredag

Jag vet inte hur många av er som såg "Gäst hos Jihde" i kväll?
Glenn Strömberg var iaf där. Han är en legend i Sverige. Inom fotboll, för den som undrade.
Lite roliga anekdoter från hans tid som kommentator med Staffan Lindeborg. Kuriosa från resor till olika VM och för-VM. Fakta ( som Räddningsverket kommer titta på ) från när han ägde en nattklubb i Göteborg (!) Var annars.
(F. ö. stavas Göteborg alltid med ett utropstecken efter. Som i "Göteborg!")

Men det roligaste var hur han beskrev sin diet.
(Till historien hör att han gick upp 15-20kg i vikt när han slutade i Atalanta.)
Han fick berätta hur han gjorde.
Han la alltså om sin diet. Först till vatten och grönsaker, bara. Senare på nåt VM till, och nu citerar jag:
"Vatten, mat, grönsaker och fisk". Och det här körde han i "5-6 veckor". Han åt alltså mat i 5-6 veckor?
Wow. Vilken grej. Kan nån ringa tidningarna? Eller tv? Nej, vänta nu, det var ju tv han var på.

Jag älskar Glenn Strömberg, men jag var bara tvungen att säga det. Iaf.
Nu är det fredag. Äntligen.
Hälja.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback