Åke Unger

Ja. TV3 kör Åke Unger som kommentator i år igen. Helt ofattbart. Vad har den mannen tillfört hockeykommenterandet? Ungefär lika mycket som en burk med marmelad.
I dag lyckades han med konstycket att konstatera: "...nu står det 2-2, igen...". Jo, tjena. Dessutom kör kanalen nån tävling som man kan ringa in på under matchen. I dag var frågan vad Alexander Steens pappa heter. Nån gång i andra perioden så kläcker Unger då: " Alexanders pappa Tomas, gjorde ju si o så många mål....." Han är som den där ministern som aldrig kunde säga en rätt sak (kommer inte ihåg vad han heter nu...). Som visserligen blev landshövding nånstans sen, men ändå. Hoppas inte Unger blir det.

Så har jag fått klart för mig att, om man gillar Tomas Andersson Wij, så är man tydligen en känslomässig dvärg. Inget jag kunde tänka mig i min vildaste fantasi. Men så är det tydligen. Trist. Men då får det vara så.
Jag tänker inte kasta paj, och påpeka att det nog finns annan musik som är långt mer själlös än TAW. Det förstår nog folk ändå, kan man hoppas.

Tärningen är kastad.

Kommentarer
Postat av: Anonym

1) Jan O Karlsson?

2) Känslomässig dvärg? Varför? Och vem har sagt det? Alltså, TAW inte nått fram till mig (alls)... men att påstå att TAW-fundamentalister är känslomässiga dvärgar känns mäkligt.

(Tillåt mig kasta ett par pajer) Markoolio, Da Buzz, Basshunter och de där som sjöng om en rosa helikopter... OK. Men TAW? Très étrange.

2007-05-08 @ 16:09:15
Postat av: Petter

Oj. Glömde namn. Fast du fattar väl troligen ändå.

2007-05-08 @ 16:09:59
Postat av: Petter

Vaffan. Felstavningar får min mellangård att dra ihop sig.

... "mäkligt" ska självklart vara "märkligt"

(... alltså inte "mäklar-artat")

2007-05-08 @ 16:14:12
Postat av: Skägget

Exakt. Jan O Karlsson hette han ja! Lite småsnuskig-gubbe-utseende.

Postat av: annakin

Det finns mycket man inte kan tänka sig i sin vildaste fantasi - att du skulle läsa det där, tex.

2007-05-09 @ 19:22:40
Postat av: annakin

... och bara för att jag har sagt det så behöver det ju inte nödvändigtvis vara sant.

2007-05-09 @ 19:24:42
Postat av: Jocke

Åke Unger o Glenn Hysén - finns de några bättre. O då har ju inte ens Åke Unger spelat Hockey.... tror jag.

2007-05-09 @ 23:31:58
Postat av: Skägget

Åke säger konstant fel saker och Hysén mumlar så man inte hör nåt. De borde ju bli programledare i nåt barnprogram....eller på UR kanske?

2007-05-10 @ 08:50:18
URL: http://skaegget.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback