Sena tåg kommer också fram....

Så här i veckan efter Way out West, så känns det märkligt stillsamt.
Det visar sig att livet faktiskt har mer att bjuda på. Lite grann som ett oväntat tåg mitt i natten, på landet där ingen bor. Där kommer det visslandes och tuffandes utan tidtabell. Det är ju då man blir en anings snopen, när man ska stiga på och tåget fortsätter förbi. Utan att stanna. Det står en konduktör i ett dimmigt fönster och vinkar när man fryser lite på perrongen. Man förväntar sig att Humphrey Bogart när som helst dyker upp och säger nån berömd filmfras. Men det gjorde han inte. Jag står kvar med biljetten i handen bara....

Jag har för övrigt sett Öxnered 6ggr på tre veckor. Lite mer än någon nånsin har begärt. Tack SJ. Jag åkte första klass hem från Gbg nu senast. Gick och köpte en chipspåse, en öl och en tidning, när det visar sig att tidningar är gratis i första klass. Jahapp.
Neil Young är fortfarande hårdast i världen. Han må vara gammal, men han står fortfarande på scen och dricker öl. Han fick en Innis &Gunn av arrangörerna, förmodligen en överraskning. Men jag läste på hans läppar när han druckit den - "This is good beer". 

För många år sedan så var mitt mål med semestern att vara rödvinsfull varje kväll i fyra veckor. Ännu har detta inte hänt. Men nu ligger det kanske nära till hands. Problemet är bara att semestern är slut efter den här veckan. Hur löser man det? Någon?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback