Gaystudenter och dyslektiker

I min fortsatta kamp för folkbildning, tänker jag referera till en artikelserie i husorganet DN.
Jag vet inte hur jag ska reagera när jag läst den här. Man blir urheligt förbannad och tröttare än någonsin på människor i allmänhet. Men framför allt på samhället. Vi tillåter detta att hända, urskillningslöst. Ingen tar debatt.
Folk har blivit dokusåpefierade i dag. Ingen törs ha en åsikt och stå för den.
Vi bygger ett samhälle för ynkryggar!

Kränkt? Va fan menar du? Du är kränkt om jag kallar dig jävla kuksugare och slår dig på käften. Eller om jag inte låter dig få ett jobba för att du är invandrare. Då är du kränkt. Inte för att vi tycker olika. Det är det här med oliktänkandet som är det fina i en demokrati serru. Att det ska finnas utrymme för alla (inom normala etiska gränser). Men det här håller på att urholka rättvisan totalt.
Nu så, till länken:

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=2502&a=743702
(det är tre delar)


Läs och bli arg!

Kommentarer
Postat av: hogie

Så vansinnigt bra. "Låt se vem som är kränkt i dag".

Postat av: fröken maja

Jeeezus.

Jag tycker det låter klockrent att ha en pedagog med funktionshinder såsom Asbergers syndrom och ADHD. Ge killen en assistent för guds skull!!
Jag anser nog att det är dags att kvotera in lite fler lärare med diverse bokstavskombinationer runt om på våra skolor. Det skapar fler arbetstillfällen i form av assistenter. Dessutom tycker jag att det ger en spännande och fräsch definition på titeln "lärarassistent".

Eller inte.

2008-02-20 @ 22:56:14
Postat av: svenskläraret maja

fräsch eller fräsh?

2008-02-20 @ 22:57:50
Postat av: J.

Fräsch.

2008-02-21 @ 21:22:20
Postat av: maja

tack hallbert!

2008-02-22 @ 17:12:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback