PcO2

Det verkar som om vi har problem med miljön.
Polerna smälter och vintern verkar utebli.
Så om vi bortser från det uppenbara att vi kommer att brännas i hjäl om, sisådär, 250 år så finns det ytterligare en aspekt på det. Nämligen - våren.
Nu för tiden så blir det ingen vinter hos oss i Värmland. Eller nån annanstans heller. Vilket innebär att vi inte uppskattar vårvindar friska. Jag tänkte på det när jag gick till jobbet i dag. Det var sol, stark vind och ganska ljummet ute. Sanden yrde omkring. Fåglarna kvittrade i alla möjliga träd. Men var jag glad för det? Nej. Jag tyckte bara att det var jävligt jobbigt att ögonen rann.
Hade det här varit i slutet på mars, efter en kall vinter, så hade jag gapat i högan sky över att våren är här. Men icke. Har man ingen vinter, så finns det heller ingen vår. Enkel matematik. Ingen sommar - ingen höst. Så om 10-15 år kommer ingen jävel att ha vårkänslor av den enkla anledningen att ingen uppskattar värmen när den redan varit här året runt.

Så om inte det här funkar på er, då kan ni lika gärna dö i hudcancer. Era jävlar.

Kommentarer
Postat av: Jojjo

Nu ska USA ev försöka med att minska utsläppen Men BARA om Kina gör det samma. Kina som på kort tid kommit upp i samma nivåer.

Välfärd kostar, på miljön

Blåser här med och fåglarna kvittrar. Undra om de någonsin fattade att de skulle flyga söderut?

Så det så

2008-02-26 @ 07:59:19
Postat av: Tomas

Tack, det där behövde jag.

Postat av: Stubbet

Va fan ska ljuspunkterna i livet, så som vårens utbrott, bli i framtiden? Fy fan va bitter jag blev nu! Tro fan att folk knarkar...

2008-02-26 @ 09:09:33
URL: http://blogg.aftonbladet.se/14209/
Postat av: Viking

Gött bitter.

2008-02-28 @ 23:48:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback