Fruängen

Har i några dagar nu lyssnat på TAW's senaste singel - "Jag har simmat långt ut från land". Baske mig om man inte anar lite Lundell/Springsteen i det hela. Tidigare har han haft en svensk, singersongwriter-stil, med personliga texter som tilltalar. Texten är fortfarande i det skiktet, men arret på låten är lite mer.....bombastiskt? Kanske inte ett ord man förknippar med TAW, men nåt åt det hållet iaf.
Låten finns att lyssna på: www.myspace.com/tomasanderssonwij

I min strävan att verka alltmer pretentiös, så tänker jag förmedla en text ur dagens DN, skriven av Joar Tiberg, som är lite rolig att läsa. Och tänkvärd:

Snart betar älgarna under liftkorgarna.
" När de skulle till att bygga anläggningen mitt över Klarälvdalen i början av nittiotalet var det en av de gamla, religiösa i byn som sa: "Tar de berget så blir det ingen vinter mer."
Hon fick rätt, hon också.
Förra vintern körde vänner och grannar snö med lastbilar upp till toppen, en helikopter flög dag och natt och bombade snö... Nu läser jag att just där ligger januaritemperaturen sju grader över det normala, inte ens snökanonerna kan jobba i sådant väder. Och man har just satsat 250 miljoner på nya nerfarter.
Tänker på granen. När den ska till att dö blommar den våldsamt en sista gång, sätter tusentals kottar i en sista stor ansträngning.
Snart ska det bli tyst i dalen, rockmusiken i pisterna skruvas av. Och på några få år rullar slyet in över backarna. Älgarna går och betar under liftkorgarna. Leken är över. (DN 12/1 2008)

Kommentarer
Postat av: Jo

.. Håller faktiskt med dig om orde "bombastisk"... Tror det är stråkarna och toktrummandet..

Gillar låten, men den känns... "nytänkande".. och DET vet jag inte om jag gillar ( i just detta avseendet)..

Ser fram emot resten av plattan dock.. Tänker gå och kolla på TAW i Sthlm i mars... Så ere..

Kram från Jo-bakåtsträvaren!

2008-01-13 @ 00:31:08
Postat av: Mr. Hall

TAW. Mars. Sthlm. Ja.

Postat av: Skägget

Jo: så jädra nytänkande vet jag inte. Den är klockren. Mer och mer faktiskt. You gotta love it.

MrHall: annars är Göteborg väldigt vackert framåt mars ;)

2008-01-13 @ 13:36:13
URL: http://skaegget.blogg.se
Postat av: Mr. Hall

Hata Göteborg!

2008-01-13 @ 17:12:23
URL: http://mrhall.blogg.se
Postat av: Jo

Mr Hall. Lyssna på honom. En smart herre.

2008-01-14 @ 13:20:51
Postat av: Magnus

Hej, kolla in detta:

http://forumtaw.link.se

2008-02-06 @ 16:08:43
URL: http://forumtaw.link.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback