How we won the west

Det får vara slut på det nu. Alla medelålders, hyfsat överviktiga män i mysbyxor som "gör stan" på helgerna med ett bluetooth-headset halvvägs in i skallen. Jag kan se för mitt inre öga hur de sätter sig i kombin, nånstans i Slottsbron, och åker in till stan, samtidigt som de känner sig jävligt online när de pratar med Timmy/Konny/Johnny/Ronny med "BÅDA HÄNDERNA PÅ RATTEN!"
Förmodligen måste man avlägsna deras headset kirurgiskt sen.
Min kompis Petter har, faktiskt, nåt som skulle kunna fungera. En liten manick, inte större än en kapsyl, som man kan ha hängande runt halsen och bara applicera när det ringer. Med tanke på hans uppträdande, skulle den kunna passera för en hörapparat.

Har insett att handbollen är inte vad den har varit. Det finns ingen Wislander, Lövgren, Vranjes, Hajas, Thorsson längre. Lite som med skidskyttet. Var är Magdalena Forsberg när vi behöver henne!? Det går utför...

Kommentarer
Postat av: Tomas

Har du uppnått den åldern då du inser, precis som jag, att det mesta var bättre förr?

Postat av: Böllen

Carlén finns det ju en iaf!!!! :)

2008-01-27 @ 17:43:51
Postat av: Skägget

Japp, börjar inse att allt var bättre förr.
Carlén d.y. är ju inte riktigt i Tjock-Pers klass ännu...

2008-01-27 @ 18:16:24
URL: http://skaegget.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback