Jurij Vladimirovitj Andropov

Jag vet inte vad det beror på , men jag finner rmig själv fnysandes åt "Ensam mamma söker" på TV3 samtidigt som jag sitter som fastklistrad framför "Singelmammor" på SVT2. Hur kommer det sig? Det handlar ju nästan om exakt samma sak. Hänger det på TV3? Detta lilla missbildade barn i TV-världen. Är jag fast i tanken om den "Statliga Televisionen"? Saknar jag brödköer, kalla krig och gigantiska kärnvapenuppvisningar? Jag är hemligt kär i stora pälsmössor som står och vinkar till folket, samtidigt som andedräkten förvandlas till snö? (Hit räknas ikke vår alko-vän Boris Jeltsin). Ja, jag vet inte. Har nån en bra, helst Freudiansk, tolkning så varsågod....

I övrigt är det höst nu. På alla plan ni kan tänka er.... Så om molnen bara ville skingras och släppa fram den kalla, klara luften så...
Jag är vaken länge på kvällarna och ser på film. Dygnet har nästan vänt sig ett helt varv. Bra för inspiration, dåligt för livet.

För första gången på länge har jag skrattat åt skämt om Bibeln och dess innehåll. Magnus Betnér ståuppade i en Metodistkyrka i Göteborg! på kanal 5 i kväll. Riktigt roligt. Speciellt när han påstod att Paulus var den tidens motsvarighet till Aftonbladet. Eller Sveriges opium, som
Hallbert kallar den. En inte helt oriktig spaning. Fast det träsket har jag redan varit nere i, för många gånger.

Nu ska jag vara vaken ett tag till, och se på film. Igen.

Kommentarer
Postat av: hogie

Det är ju det som är det fina med hösten! Man behöver inte komma med massa ursäkter om varför man bara sitter inne och ser på film hela kvällarna. Tokbra. Plus att det är sjukt skön luft. Fina färger. Man får ta på sig jacka. Det brukar vara många bra konserter under hösten. For example.

Postat av: Farschan

Då kan du väl tipsa om nån bra film också?! Har man sagt A får man säga B..

2008-09-30 @ 22:23:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback