Not tonight

Har precis varit på Koriander, igen, och sett en av de bättre spelningarna i den här stan - Deportees.
Karlstadpubliken är så jävla svår bara. Om det är Dylan, Elton John and (probably) Michael Bolton så går det för fulla hus. Fast den musiken har ju stannat av. Men när det är dags för nåt som är (inte) nytt, hett, upgoing, då stannar alla hemma? Hur kommer det sig? Det enda svaret måste ju vara att Karlstad bebos av, enbart, Svenne Banan-folk?
Jag har så mkt hopp för den här stan, men då måste folk lyfta blicken. Om de orkar.

Yea well. Stöllig kväll! :) In a good way....

Kommentarer
Postat av: hogie

Ja, eller hur är Karlstadpubliken svår? Tack! Hade den diskussionen med en kompis (som är musikrecensent) när jag skulle recensera en spelning, att man faktiskt måste väga in publiken också, men han påstod att "hur publiken fungerar spelar väl för fan ingen roll". Hmpf. Publiken gör ju halva spelningen. Minst. Banne mig. Tack igen.

Postat av: Martin

Jag tror att tiden då banden går på scen är en stor bov i dramat, iallafall när det gäller vardagsspelningar som denna.

2009-05-05 @ 08:50:19
URL: http://damienmusic.wordpress.com
Postat av: Skägget

Hogie: Jag håller helt med dig!

Martin: Jag håller halvt med dig också...iaf en torsdag.

2009-05-05 @ 09:35:09
URL: http://skaegget.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback