NWT och frusna räkor...

I snart en månads tid har ytterdörren där jag bor varit trasig. Det har fått till följd att jag inte fått min morgontidning på nästan en månad. Tidningstjänst tar sig helt enkelt inte in. I slutet på förra veckan ringde jag fatighetsskötaren (Lennart) och frågade vad det är som händer?
Då visade det sig, att det är en så delikat och finurlig dörrmanick (magnetlås) att det bara finns en enda firma i hela kommunen som kan fixa det här. Och de har givetvis semesterstängt under juli månad. Så, kära hyresgäster, det är tuff skit. Jag tror att nån på
NWT (som äger fastigheten) borde lära sig att skriva kontrakt?

Apropos räkorna. Jag stegade i måndags i rask riktning, tillsammans med kärleken, mot Båten för att avnjuta en hederlig "Räkfrossa". Skönt uppskrivna förväntningar på detta evenemang. Döm om min besvikelse när räkorna varit frusna, hade vita fläckar på skalen och smakade vatten, kanske en anings salt. Trevlig personal och hyfsat väder, räddade inte den apan. Blä. Till saken hör att jag ätit fantastiskt bra där tidigare. Desto större blir fallet liksom. Vi kom oss inte ens för att påpeka, så jävla svenne-banan liksom. "Man får väl äta mer bröd då" sa rösten i huvet. Baguette för 159:-, det blir en del deg det.

Nu ölkväll med arbetskamraterna!

Kommentarer
Postat av: Che

Så det är därför det ligger så många DN utanför Harrys?!

2010-08-05 @ 09:07:11
Postat av: Che

Det förklarar varför det ligger så många DN utanför Harrys...



2010-08-05 @ 10:04:41
Postat av: Che

Se! Nu fick du två kommentarer, av den enkla anledningen att den första inte gick att se förrän jag skickade in en ny. Du får fria tyglar att ta bort en av dem. :)

2010-08-05 @ 10:06:11
Postat av: Skaegget

Jag kanske behåler båda, som ett monument över din internet-dumhet! :) Min enda undran är, varför dröjde det nästan en timme innan du ångrade dig?

Postat av: Che

För att jag ringde firman som har hand om din port och bad dem förlänga sinsemester med minst två veckor till, med mutning att de kunde få DN gratis i lika många veckor.

2010-08-05 @ 17:15:12
Postat av: M

men darling, du äter ju inte bröd!;)

2010-08-05 @ 18:03:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback