Kents sista skiva?

Barn, kom i håg var ni läste det först!

Det mumlas ganska ihärdigt just nu om att "En plats i solen" är Eskilstuna-pojkarnas sista släpp som grupp. Så klart går det inte att få det bekräftat, ännu, men jag har ändå förtroende för de röster jag hört.
Men hur kommer det sig, undrar ni? Jo, det verkar som om det finns en hel del andra projekt de vill syssla med. Vilka det är, vet jag ikke. Men det är ju inte främmande för någon av dem.

Dessutom så var det här skiva nummer 10, i ett kontrakt med Sony om exakt 10 skivor. Därav den snabba släpp-takten på slutet. Så nu får vi se var det bär hän.
Iofs, en paus för den här gruppen kanske inte är så dumt egentligen. Det vore trist om de blev den nya tidens Lundell, som alltid släpper en sista skiva/bok/tavla, men aldrig slutar turnera eller producera skivor/böcker/tavlor.

Så nu vet ni.

Apropås Arvikafestivalen. Jo då.....driver man en Kalle Anka-festival så..... Gör om, gör rätt.

Kommentarer
Postat av: hogie

Men du. Var du full när du skrev det där eller? För egentligen skrev du ju ingenting. Ellör.

Postat av: Skägget

Klart jag inte var. Och det gjorde jag visst. Jag sa att det är Kents sista skiva. Det är väl nåt?

2010-07-22 @ 01:31:40
URL: http://skaegget.blogg.se/
Postat av: Marcus Nilsson

Kan det inte bara vara så att dom vill svära sig fria från Sony och nu byter/startar eget bolag?

2010-07-22 @ 11:13:41
Postat av: Madeleine

Jag har hört att dom ska släppa ett flertal skivor nu med bara några månaders mellanrum. Vart kommer det ifrån månne?

2010-07-22 @ 11:20:22
Postat av: Skägget

Visst kan det vara på alla dessa sätt, men det är inte vad jag har hört iaf.

2010-07-22 @ 13:22:45
URL: http://skaegget.blogg.se/
Postat av: Tomas

Skägget: Vad har du för källa på det? En kompis, kompis som hörde av... Eller mer initierad?



2010-07-23 @ 11:12:59
Postat av: Skägget

Jag kan givetvis inte avslöja mina källor, men det är inte en kompis, kompis, kusin o.s.v. Det är betydligt närmare bandet och i branschen.

2010-07-23 @ 12:21:11
URL: http://skaegget.blogg.se/
Postat av: Marcus Nilsson

M är en groupie och hörde snacket efteråt helt enkelt.

2010-07-23 @ 14:04:41
Postat av: Tomas

Mitt ex har en kompis som en gång har kört kent runtom i Karlskoga en hel natt.

2010-07-23 @ 22:54:07
Postat av: hogie

Fast jag tänker nog att... Det är inget för att egentligen vill man inte veta? Det är gött när saker bara händer. Oj - är de inte ett band längre? Men guuu vad bra, då kan de ju göra massa annat som är kalas. Eller... Oj - nu hamnade de på ett nytt bolag. Men guuu vad bra, då kanske de skaffar helt andra producenter som gör nåt helt nytt. For example.



Men mest för att du egentligen inte skrev något.

2010-07-24 @ 23:11:38
URL: http://hogieskill.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jocke B sa själv att det var den sista skivan, han sa själv att de inte vet vad som händer dock sa han oxå att det var sista spelningen någonsin i Gbg igår, plus att han tackade fansen i 5 minuter, inte likt honom heller

2010-08-08 @ 11:37:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback