Strage och Takida

Jag ska inleda med att säga att jag faktiskt försökt få tag på artikeln online, så jag kunde länka. Men, den låter sig ikke finnas nånstans på DN's sidor. Nån internet-smartare person än jag kommer säkert hitta den.

Hur som haver, inledningsvis behöver jag förklara (eftersom jag inte hittar artikeln) vad en Human Centipede är. Det är alltså, roughly speaking, om man syr ihop bakomvarandes mun med framförvarandes ändtarmsmynning. Så där kan man hålla på med fritt antal individer tills man får en lång "enhet", eller vad vi nu kallar det. En organism, om ni så vill.
Nu till det braiga, och här citerar jag ur DN "På Stan" 15/10 2010:

"Artister som härmar sina idoler tycks ofta vara fastsydda vid förebildernas stjärtar. De sväljer deras sämsta idéer, gör influenserna ännu sämre och för dem vidare till nästa artist i kedjan. Denna process, en inverterad förädling, visar varför exempelvis den svenska gruppen Takida låter så illa.
De kryper sist i en mänsklig tusenfoting där stjärtarna framför tillhör den amerikanske "Idol"-deltagaren Daughtry, postgrungebandet Nickelback och Kurt Cobains spöke".

:)

Kommentarer
Postat av: Che

Låter nästan perverst. Ungefär som, ja just det ja, Takida!

2010-10-17 @ 09:59:08
Postat av: maja

Hahahaha

Postat av: Johan

http://www.pastan.nu/bloggen/inlagg/strages-kronika-vi-matas-med-skrap.3150


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback