Oslo, Utöya, Oslo, Utöya....

Det är nu snart tre dagar sedan det hände.
Min reaktion är: Ge Fan i Norge! Det är vårt broderfolk! Vi är i princip ett enda folk. Visst, de pratar lite konstigt, men det gör vi också.
Fast det som är tröttast är att nu har drevet börjat. "Varför gjorde inte Polisen mer?" "Varför skickade ni inte en Helikopter till Utöya?" "Kunde ni inte ha förutspått det här?"
Men för snälla jävla helvetes, jävla skull. Det är klart att man inte kunde. Det finns en begränsning i resurserna. Polisen i Norge har inte en miljon helikoptrar. Och när en satans jävla bomb exploderar i Oslo centrum.... Ja, hur skulle du själv agera?
Folk (läs: journalister) är så otroligt mediedrevskåta så de borde få sparken. På nåt sätt så känns det som om det finns viktigare saker att fokusera på just nu. Polisen i Norge grep en man inom, typ, 6 timmar. Jämför det med mordet på Olof Palme, eller nåt.
Jag var i Oslo för en dryg vecka sedan, och för mig är det här helt obegripligt. Dyra jävla skit-räkor, Ringnes och Holmenkollen. Men för helvete, gör inte så här mot Norge! De är ju snälla...och har alltid varit.
Jag vet faktiskt inte vad eller varför jag skriver. Liksom alla andra så vill jag uttrycka min sorg och vrede över det som hänt. För så är det verkligen. Jag är arg och ledsen. Jag gillar Norge, mycket. Det är vår lillebror.
Och jag kommer aldrig förlåta honom....

Kommentarer
Postat av: Jo

Du satte ord på det! Tack!

2011-08-16 @ 21:19:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback