Karla with a K

Jag har drömt om den där rubriken. I 21 år närmare bestämt.
Men på fredag så kommer den infrias. Och det handlar inte ett smack om Plura eller Eldkvarn.
För på fredag spelar The Hooters på Trädgårn i Göteborg, och jag ska dit! Min ungdoms största band.
1995 så la de ner verksamheten. Sångaren och eldsjälen, Eric Bazilian, hittade en svensk tjej och flyttade hit. Sen började de spela igen vid 2001.
Förra året var det 30 år på scen och nu, äntligen, är det dags för mig igen. I Go:teburg. Precis som förra gången. Det var Valborg 1990 i Konserthuset Gbg. Magiskt. Vi stod nästan längst fram, stage left. Rob Hyman på keyboards hade ögonkontakt med oss under hela konserten. Det var fantastiskt. Mer än så. Det var nog den bästa konsert jag nånsin varit på (fram till MUSE på Wembley förra hösten).
Och jag hoppas, så vid Gud, att de spelar ett helt gäng gamla låtar. Sen är jag nöjd, nöjd, nöjd....
Är ni lediga, så kom förbi vettja! :)

Kommentarer
Postat av: Kålle von Cederhök

Hooters, de driver en bar också väl?

2011-06-06 @ 20:31:36
Postat av: Che

Låter som rena avrättningen.

2011-06-08 @ 08:55:29
Postat av: Che

AK alltså.

2011-06-08 @ 21:47:51
Postat av: Skägget

Helt ofarligt. Har precis landat i go:teburg. Fint väder, kall öl :) iPhones förslag på "Skaegget" är för övrigt "Sladdret". Funkar lika bra, säger jag...

Postat av: Glenn

Korn på Arvika -09 då?

Wolfmother på WoW -09?



Minnet som sviktar med åldern? ;)

2011-06-11 @ 14:16:29
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback