KRIS

Post-nattjobb efter den första lönehelgen efter jul. Go figure.

Jag har tänkt ett tag på det här med KRIS: Kriminellas Revansch I Samhället. Är det bara jag som funderar lite på namnvalet?
Vi kan bena isär det. Kriminellas; antyder väl att det är nånting pågående? Annars borde det vara f.d. Kriminella, eller möjligtvis "Människors"? Så låt oss då anta att de faktiskt är kriminella - pågående. För man är väl fortfarande Kriminell om man är med i KRIS? Varför skulle man annars gå med?
Om jag gjorde inbrott för 10 år sedan, satt av mitt straff och sedan aldrig nånsin rörde mig i närheten av nåt som är ojuridiskt, så lär jag väl inte vara Kriminell?
Om jag, fortsatt INTE är olaglig, så har jag väl inget behov av att gå med i KRIS?
Då undrar man vad det är för Revansch de vill ha? Man fylls ju lite av obehag av att det finns ett gäng Kriminella som vill ha Revansch på Samhälllet, och dessutom uppbär statligt stöd för det?
Fanns det ingen de kunde vända sig till när de bildade föreningen? Nån som kunde ha förklarat det här med semantiken för dom?
-"Vill ni framstå som ett gäng tjyvar som fortfarande är aktiva, men som vill spela rund-pingis i hop då och då?"
-"Eller vill ni bli nya, fria medlemmar av samhället med de möjligheter som bjuds?"
KRIS ledord är: "Hederlighet" "Drogfrihet" "Kamratskap" "Solidaritet".
Fanns det inget där de kunde ha byggt på i stället?
Eller, om de varit Socialdemokrater så hade de ju kunnat skippa "Drogfrihet" och sen bara köra på? Eller ja, "Hederlighet" hade ju rykt också.

Kommentarer
Postat av: ErikaÖ

Hahaha. Fan va Skön du är!!

2012-01-30 @ 19:27:05
Postat av: hogie

KRIS ger också stöd till kriminella. De har fadderverksamhet, erbjuder boende vid muck och massa annat. Tråkigt att du skriver ett negativt inlägg om något som är väldigt bra. Att det dessutom handlar om något så simpelt som namnvalet. Och ja, många är fortfarande kriminella.

Postat av: hogie

Du får gärna följa med mig nästa gång jag träffar KRIS så kan du ta upp det med dem...

2012-02-08 @ 11:45:18
URL: http://hogieskill.blogg.se/
Postat av: Skägg

Hoogie, jag tror du ska läsa igen, med andra glasögon på. Jag är inte negativ mot de som är med. Jag tycker bara att det är ett bedrövligt namnval. Inget annat.

2012-02-08 @ 18:04:08
Postat av: Che

0-1 till hogie.

2012-02-09 @ 21:25:28
Postat av: hogie

Nästan sekunden efter att jag skrivit det där så kom det faktiskt in ett par krisare. Men de är högt och lågt och överallt om ingenting så man får liksom aldrig chansen att fråga.. Men jag tror nog det är som du skriver också - nej, det fanns nog ingen de kunde vända sig till när de bildade föreningen.

2012-02-13 @ 14:10:50
URL: http://hogieskill.blogg.se/
Postat av: proofreading services

As for me after the work at night all people can feel nervous and sleepy!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback